Goede samenwerking
‘Wij zijn nog steeds tevreden met BlueRetail. Hebben we wensen dan leggen we die bij Newway neer. Als we een nieuw pakket willen implementeren, kost dat veel tijd en geld. Weegt dat op tegen het feit dat je soms tegen een probleem aanloopt dat je bij andere pakketten waarschijnlijk ook tegen zal komen? Voor ons is een goed contact met de leverancier belangrijk. Zijn er problemen, dan gaan we in gesprek om een oplossing te vinden.
De samenwerking met Newway is prima, met ons en met partners waar wij mee werken. Wij hebben onze IT voor een groot gedeelte uitbesteed aan een IT partner, SAM Office. De samenwerking tussen beide partijen is erg goed. Vaak ontstaan er problemen als meerdere partijen verantwoordelijk zijn voor dit soort oplossingen, de ene partij zegt dat het aan de software ligt, de andere zoekt de schuld bij de hardware. Dat is hier niet het geval; is er een probleem, dan wordt er samen naar de oplossing gezocht.
Wij hebben een koppeling tussen het kassa- en camerasysteem, iedere transactie ligt vast en krijgt een puntenbeoordeling. Staat de kassalade open maar wordt er geen geld ingedaan of uitgehaald, dan hangt het systeem hier een puntenscore aan. Bij hoge scores nemen wij polshoogte. We voorkomen zo dat er rare dingen gebeuren. De koppeling tussen kassasysteem en camerasysteem is door Newway in samenwerking met Panasonic gerealiseerd. Newway heeft inzage gegeven in de structuur van het programma, waardoor het mogelijk was om de gegevens, die nodig waren, op de juiste manier te benaderen voor een correcte analyse.
Momenteel zijn Panasonic en Newway aan het bekijken hoe de samenwerking verder gestalte gegeven kan worden. Camera’s beschikken tegenwoordig over heel veel data, denk aan aantal personen, sekse, leeftijdscategorieën etc. Deze data kan heel interessant kunnen zijn om bijvoorbeeld omzetgegevens anders te analyseren. Met de resultaten kunnen zowel marketing als HRM hun voordeel uit doen; marketing kan gerichte reclame maken voor de juiste doelgroepen op de juiste momenten en HRM kan de gegevens gebruiken voor optimalisatie van werkroosters. De uiteindelijke gebruiker, in dit geval onze organisatie, is daarmee enorm geholpen. Wij juichen deze samenwerking dan ook van harte toe en zullen, daar waar nodig, ons steentje bijdragen.’