Eduard van der Groes van G4 Hair: “Dankzij BlueRetail heb ik een stuk minder stress!”

G4hair

Eduard van der Groes van G4 Hair:

“Dankzij BlueRetail heb ik een stuk minder stress!”

Eduard van der Groes is blij. “Dit had ik tien jaar eerder moeten doen!” De ondernemer in kappersbenodigdheden en –behandelingen doelt daarmee op de weloverwogen overstap naar BlueRetail, in het najaar van 2013. “Voor G4 Hair was de aanschaf en implementatie van dit uitgebreide kassasysteem een forse investering.  Maar nu ik merk hoeveel minder stress ik heb dankzij BlueRetail, vind ik het die investering voor 100% waard!”

“G4 Hair is een groothandel, detailhandel en kapsalon. Wij verkopen online en offline alles op het gebied van kappersbenodigdheden en importeren en exporteren daarvoor tal van producten,” aldus Van der Groes over zijn in 1999 opgerichte onderneming. “Ons klantenbestand bestaat uit particulieren en kapsalons uit Nederland én daarbuiten.”

Niet misgrijpen
“Een kappersonderneming als de onze heeft software nodig waarmee je een degelijk klantenbestand kunt opbouwen en beheren; met verschillende Btw-tarieven kunt werken; de voorraad goed kunt beheren en zowel producten als behandelingen kunt verwerken. Daarnaast wil ik zonder problemen een kassabon, een debiteurenfactuur en een  crediteurenfactuur kunnen aanmaken en verwerken.” Van der Groes vervolgt: “Onze vorige softwareleverancier had ons al deze functionaliteiten beloofd, maar maakte er in de praktijk weinig van waar. Dit bezorgde mij erg veel stress. Omdat ik niet kon vertrouwen op het systeem hield ik ook altijd extra voorraad aan. Je wil tenslotte voorkomen dat je misgrijpt.”

Newway lost met BlueRetail beloftes in
“Op enig moment hoorde ik van mijn contacten bij de BoerenBond dat zij met BlueRetail van Newway werken.  Ik moet je eerlijk bekennen dat ik aanvankelijk wat sceptisch was over de functionaliteiten van hun kassasoftware: wie kon mij garanderen dat zij niet net als de vorige softwareleverancier meer beloofden dat ze waar konden maken? Het was bovendien een forse investering, die eigenlijk te groot was voor een onderneming als G4 Hair.” Uiteindelijk besloot Van der Groes toch met BlueRetail aan de slag te willen gaan. In oktober 2013 was het zover: “Het ging direct super! Newway loste alle beloftes direct in!”

Handige handheld
“Het grootste voordeel van BlueRetail is voor ons het voorraadbeheer en de besteladvieslijsten: dit gaat volledig automatisch. Zodra er een minimum is bereikt in één van onze filialen of de groothandel krijgen wij een seintje. Er gaat dan direct een bestelling naar de betreffende leveranciers. Komt er een levering binnen dan controleren wij deze eenvoudigweg met een handheld met BlueMobile daarop, die wij bij Newway aanschaften. Vervolgens voeren we een en ander door en is het systeem weer up to date.  BlueRetail i.c.m. BlueMobile is daarbij zo  betrouwbaar gebleken, dat ik nooit meer bang ben om te weinig voorraad te hebben. Als gevolg hiervan heb ik de voorraad aanzienlijk kunnen krimpen.”

Perfect betalingssysteem
“Mijn andere wens, het naast elkaar kunnen werken met kassabonnen en facturen, loopt ook perfect. Bovendien begrijp ik, atechnisch als ik ben, het systeem. Sterker nog: ik vind het makkelijk om mee te werken! Volgens mij gebruik ik op dit moment pas 25% van alle mogelijkheden die dit kassasysteem heeft, maar ik ben er ontzettend mee in mijn sas. Dit heeft ook alles te maken met de service van Newway: als ik uitleg nodig heb of iets wil laten aanpassen komen ze snel langs om alles in orde te maken en uit te leggen.” Waarop Van der Groes besluit: “Dankzij BlueRetail heb ik een stuk minder stress dan voorheen. Ik weet gewoon dat alles klopt. Het systeem is misschien voor een bedrijf als dit uitgebreid en prijzig, maar dat is het voor 100% waard. Achteraf had ik dit al tien jaar eerder moeten doen!”

G4hair2

Top