Dennis Sep, eigenaar Sep feestartikelen: “Ik ben er trots op dat we dit samen met Newway en Sienn hebben kunnen realiseren.”

sep-feestartikelen-newway-1Dennis Sep, eigenaar Sep feestartikelen:

“Ik ben er trots op dat we dit samen met Newway en Sienn hebben gerealiseerd.”

Samen met Newway en zijn eigen team van betrokken medewerkers zorgde Dennis Sep dat de verwerking van online en offline aankopen volledig geautomatiseerd verloopt. Op een assortiment van 10.000 feestartikelen scheelt dit de ondernemer veel werk: “Nu heb ik extra tijd om nieuwe creatieve ontwikkelingen te bedenken, terwijl ik de printer hoor ratelen. Weer een order die het systeem automatisch verwerkt, denk ik dan. Geweldig toch!”

sep-feestartikelen-newway-2“Ik heb al sinds 2005 een eigen webshop,” vertelt Dennis Sep enthousiast. “Ik zag internet opkomen en vond dat ik hierin mee moest gaan. Je bent tenslotte ondernemer. Je volgt nieuwe ontwikkelingen op de voet en bijt je hierin vast. Zo groeide ik met de hype mee tot ik een volwaardige webshop had, zoals we die vandaag de dag in de lucht houden.”

Clicks en bricks
“Clicks en bricks lopen bij ons volledig door elkaar,” vertelt de ondernemer verder. “Wij gaan echt voor de totaalbeleving: wat we offline aanbieden in onze feestartikelenwinkel, bieden we ook online aan in onze webshop. Dat moet ook wel, wil je alle soorten klanten goed bedienen; de een kijkt eerst thuis wat we hebben en komt dan alsnog naar de winkel om te kijken hoe een product eruit ziet; de ander koopt alles voor de gezinsfeestjes online en loopt daarnaast eens per maand bij ons binnen om te kijken of we nog iets leuks hebben. Maar we hebben ook klanten die we nooit zien, omdat ze alles online aanschaffen.”

Adequaat bijhouden
Sep: “Tot en met 2015 handelden we alle aankopen in de winkel af met KassaMatic DOS van Newway. Bestellingen via de webshop handelden we af met een ander systeem. Er was dus geen koppeling tussen kassa en webshop. Aankopen in de winkel werden niet afgeschreven van de voorraad in de webshop en vice versa. In het begin hield ik de voorraad in de webshop daarom handmatig bij. Later had ik hier een programmaatje voor. Dit liet ik elke dag, als de winkel gesloten was, draaien. Op zich werkte dit perfect, ware het niet dat de webshop zo goed begon te lopen, dat ik de online voorraad op deze manier niet meer adequaat bij kon houden. We moesten steeds vaker online klanten bellen omdat het bestelde product niet meer voorradig was. Hetzelfde gold voor prijsaanpassingen: als ik in de winkel prijzen aanpaste, schreef ik dat op een briefje om vervolgens alles met de hand door te voeren in de webshop. Ook dat was op enig moment niet meer bij te houden. Alles bij elkaar genomen, ontstond er een situatie die ik zo amateuristisch vond, dat ik Newway belde voor een oplossing.”

sep-feestartikelen-newway-3BlueRetail en ESB
“Newway kwam met Blue Retail en de Enterprise Service Bus (ESB). Een technisch proces dat (kort gezegd) regelt dat alle aankopen – online en offline – volledig geautomatiseerd worden afgehandeld. Van aankoop tot orderverwerking, factuur en voorraadbeheersing. We hoeven niks meer apart in te voeren, dat doet de ESB, samen met de software van BlueRetail. En alles realtime, dus als ik een prijs aanpas in BlueRetail staat deze direct in de webshop (gebouwd door Sienn te Heijl). Geweldig!”

Blije klanten
“Een grote groep van mijn klanten winkelt eerst thuis en komt voor de koop zelf naar de winkel. Voor hen is deze realtime koppeling echt fantastisch. Ze zien nu altijd de actuele prijs en of er nog genoeg op voorraad is. Heb ik van een product nog maar één exemplaar, dan bellen ze met de winkel en vragen om het voor hen opzij te leggen. We hoeven nooit meer iemand teleur te stellen.”

“En wat nog mooier is: ik zit op mijn kantoor en heb weer tijd om na te denken over nieuwe stappen die ik als ondernemer wil zetten. Ik kan mijn creativiteit weer aanboren. En ik hoef niks te doen: BlueRetail en de ESB lezen de order automatisch in, zorgen voor een factuur en pakbon, sturen een mailtje naar de klant, boeken de factuur door naar de boekhouding en passen de voorraadstatus aan.”

100% kloppend “Straks met Carnaval komen er honderden bestellingen aan. Dan ga ik helemaal genieten. Geen handmatige invoeringen meer, geen missers in het systeem door drukte en bijbehorende typefouten. Maar een systeem dat 100% klopt. Dankzij Newway, mijn team en mijzelf. Ik ben daar echt trots op!”

https://www.sep-feestartikelen.nl/

 

Top