Odoo ERP
Odoo is een open source ERP-systeem waarmee alle bedrijfsprocessen kunnen worden geautomatiseerd. Odoo integreert de verkoop, de webshop, inkoop, voorraadbeheer, boekhouding aangevuld met CRM en projectbeheer en veel andere zakelijke toepassingen in één enkele softwareoplossing. Odoo is bijzonder gebruiksvriendelijk en eenvoudig aan te passen en in te richten op elke situatie. Doordat Odoo is gebaseerd op open source, is het bijzonder innovatief: duizenden ontwikkelaars wereldwijd zijn continu actief om de software te verbeteren. Odoo heeft wereldwijd inmiddels al meer dan 7 miljoen gebruikers, wat bewijst dat het een zeer populair ERP-systeem is!

Open Source apps
Odoo is een suite van apps, gebaseerd op open source technologie. De suite voldoet aan de behoeften van uiteenlopende bedrijven, ongeacht de omvang, het budget of de bedrijfstak. Het ERP systeem Odoo heeft een app voor praktisch elke zakelijke behoefte.
Als Odoo Partner staan we klaar om jou te helpen met het behalen van jouw succes met behulp van de bedrijfssoftware van Odoo. We bieden uitgebreide configuratie-, maatwerk-, integratie- en migratieservices om te zorgen voor een succesvolle overgang naar Odoo.
Odoo ERP is een alles-in-één open source-software die veel functies biedt in de vorm van applicaties die naar wens kunnen worden toegevoegd voor jouw omgeving. Het is de perfecte ERP software voor het beheren van de bedrijfsprocessen voor kleine, middelgrote en grote bedrijven in elke branche.
Deze open source ERP is makkelijk inzetbaar en zodanig te configureren om aan 100% van de behoeften van een organisatie te voldoen. Naast zijn grote aanpassingsvermogen, is het gebruiksvriendelijk en intuïtief.

Financiën
Met de boekhoudsoftware van Odoo worden bankafschriften automatisch gesynchroniseerd en kunnen betalingen automatisch plaatsvinden. Het boekhoudsysteem houdt daarnaast nauwlettend in de gaten of facturen zijn betaald en stuurt automatisch betalingsherinneringen.
Facturen
Met het boekhoudpakket van Odoo, geïntegreerd in een van zijn vele apps, maak je in één handomdraai scherpe en professionele facturen. Zet daarnaast verkooporders automatisch om in facturen!
Rapportages
Met het boekhoudpakket van Odoo maak je dynamische rapportages die er niet alleen aantrekkelijk uitzien, maar ook gegevens van de andere apps van Odoo (zoals verkoop, CRM, webshop, etc.) meenemen.

Verkoop apps
De verkoop apps van Odoo zijn geoptimaliseerd voor het ondersteunen van de verkoop aan consumenten of bedrijven. Het wordt voor verkopers en/of kassamedewerkers makkelijker om meer omzet te genereren en klanten te volgen. Met een geïntegreerd CRM, verkoopbeheer, abonnementenbeheer en verkooppuntbeheer worden alle verkoopgerelateerde activiteiten beheerd in één open source tool.
Kassa (Point of Sale)
De slimme interface van deze kassa-oplossing bevat alles wat je winkel nodig heeft om producten te verkopen, klantbeloningen bij te houden, bonnen af te drukken en barcodes te scannen. Odoo's kassa blijft verbonden, zelfs zonder internetverbinding, zodat je altijd klaar bent om je klanten zo snel mogelijk te bedienen.
Verkoop
Met de verkoop-app kun je aanpasbare offertes maken die duidelijk en beknopt zijn om je producten en oplossingen professioneel te presenteren. De geautomatiseerde bewerkingen, klantportalen en digitale handtekening van dit ERP-systeem vereenvoudigen je workflow en verbeteren je klantenervaring.
CRM
Odoo ERP biedt een klantgerichte CRM-applicatie die is verbonden met alle bedrijfsgegevens en andere Odoo-applicaties. Binnen het CRM beheer je eenvoudig nieuwe leads en activiteiten van bestaande klanten.

Website & webshop
Odoo maakt het creëren en het beheren van een website en/of webshop eenvoudig. Daarnaast is de website volledig onderdeel van jouw ERP-software pakket. De mogelijkheden zijn hierdoor eindeloos!
Website
Met de Odoo Website app heb je de mogelijkheid om meerdere websites te bouwen die automatisch kunnen worden aangepast aan het merk en de stijl van jouw bedrijf. Daarnaast wordt het geleverd met ingebouwde SEO-tools, bezoekersregistratie en e-mailmarketing. Dankzij de ”drag and drop” functionaliteit kun je snel productpagina's en -lijsten maken en wijzigen op basis van je behoeften.
eCommerce (webshop)
Bouw snel je ideale webshop. Dankzij de integratie met andere Odoo apps kunnen voorraad en verkopen eenvoudig worden bijgehouden. Stimuleer hiermee ook extra verkopen door cross- en upselling. Door de integraties met betaling en verzending is Odoo’s e-commerce software gemakkelijk te gebruiken en te implementeren voor onmiddellijke online verkoop.

Voorraad & MRP
Met de voorraadapps van Odoo beheer je onder andere je voorraad en inkoop. Meerdere magazijnen of inkopers is geen probleem, dit alles wordt geïntegreerd door Odoo.
Voorraad
Beheer voorraden in meerdere magazijnen met Odoo’s voorraad app. Met deze open source ERP-software kun je leveringsbonnen aanpassen, voorraadaanpassingen, -ontvangsten en -overdrachten beheren, verpakkingen beheren, en barcodes scannen.
Inkoop
Met de inkoop app kun je leveranciers en inkooporders beheren om je supply chain en voorraadprestaties te verbeteren. Gebruik inkoopregels op basis van onder meer voorraad, logistieke regels, verkooporders en verwachte productieorders. Bepaal voor ieder product apart hoe de voorraad wordt aangevuld, afhankelijk van de productie en de leveringsstrategie.

Diensten
Met Odoo wordt het beheren van je projecten en het invoeren van de tijdregistratie zeer eenvoudig. En dit zijn slechts enkele van de vele diensten die Odoo biedt.
Project
In het speciale projectbord van Odoo krijg je een snel overzicht van je projecten, deadlines, voortgang van plannen en uitgevoerde analyses. En dat alles in één overzicht!
Tijdsregistratie
Krijg een snel een overzicht van je eigen bijgehouden uren en dat van je werknemers. Zo zie je waar tijd mee is gewonnen en waar nog verbetering mogelijk is.

Productiviteit
Wil jij de processen in je bedrijf net wat soepeler laten lopen, waardoor de productiviteit wordt verhoogd? Met de productiviteitsapps van Odoo weten je werknemers waar ze aan toe zijn en leggen ze makkelijk contact met elkaar.
Discussies
Odoo bevat een krachtige tool voor communicatie, waar je discussies voert met diverse afdelingen van het bedrijf. De live chat is vanaf iedere plaats te gebruiken en zorgt ervoor dat al je werknemers goed bereikbaar zijn.
Approvals
Beheer de aanvragen die je werknemers doen over software, materialen of andere soorten voorwaarden. Geef hierbij aan wie er goedkeuring moet geven. Het systeem geeft automatisch een melding aan de aanvrager!

Odoo ERP
implementatie
Odoo implementeren is meer dan enkel een nieuwe applictie installeren. Het is het realiseren van vernieuwing en vooruitgang in jouw organisatie. Vertaal jouw bedrijfsprocessen op die manier naar Odoo, zodat er een echte bijdrage in jouw bedrijfsontwikkeling wordt gerealiseerd.
Newway is Odoo partner. Onze consultants zijn Odoo gecertificeerd en werken volgens de Prince2 methodieken voor projectmanagement, zodat je verzekerd bent van deskundige begeleiding in het implementatietraject. In samenwerking met jou streven wij naar het optimaliseren van Odoo voor uw bedrijfsprocessen, zodat jij meer tijd en geld overhoudt voor de bedrijfsvoering en groei van het bedrijf!
Newway hanteert voor elke implementatie de volgende stappen:

Bedrijfsanalyse
In deze stap van het implementatieproces is het doel van Newway om de "Big Picture" van je bedrijf te vinden. De bedrijfsanalyse brengt zakelijke behoeften, kansen, mogelijke oplossingen en / of mogelijke verbeterpunten in beeld. Alle elementen die in je Odoo open source software moeten worden opgenomen, worden hier bepaald.

Stap 2
Configuratie / aanpassing
In deze fase van het implementatieproces wordt Odoo geconfigureerd en worden eventuele aanpassingen gebouwd. Verder worden de data uit het oude systeem gemigreerd naar Odoo. Tevens worden eventuele koppelingen met andere systemen geplaatst.

Stap 3
Laatste testen & nazorg
Nadat alle aanpassingen aan je Odoo-software zijn aangebracht, begint het testen van de eindgebruiker op het ERP-systeem. Er worden systeemtests uitgevoerd om ervoor te zorgen dat aan alle specifieke zakelijke behoeften en projectvereisten is voldaan. Dit wordt gevalideerd door de gebruikers die de software gaan gebruiken.

In de productie
Het personeel in jouw bedrijf gaat nu écht werken met Odoo. Tijdens deze eerste gebruiksperiode staan onze consultants natuurlijk voor jou klaar bij problemen of dringende vragen.

Stap 5
Configuratie / aanpassing
Ook na deze eerste gebruiksperiode blijven de consultants van Newway direct beschikbaar voor extra ondersteuningsverzoeken en eventuele updates van de software. Daarnaast blijven wij graag betrokken bij de eventuele verdere groei van jouw bedrijf!

Werken wordt makkelijker én leuker door de oplossingen in Newway
Wij helpen organisaties graag groeien met onze makkelijk te gebruiken tools. Zo zijn zowel werknemers als werkgevers weer écht tevreden en productief. Benieuwd hoe we dit doen?